Archives

AAAHHS, TEARS ‘N TATOOS FROM THE MOTHER- HOOD:)

Bittersweet kinda day today…Went to Luke’s school this morning since they wanted to take photos of him signing his letter of acceptance to Bucknell University which he’ll be attending in the fall and tears came to my eyes (and continue as i write this).

Though more then proud of him and that he’ll be going to a terrif school and for him, more importantly, he’ll be the king fish on their golf team, but for me it’s pretty black and white : My not so little boy is leaving the nest…As parents we always know someday our kids will leave…someday which seems soooo so far away. Then wham bam thank you mam the years go by and they’ve gone from diapers to departing for college…And, a flood of emotions and snapshots are unleashed…And, for me one shot came to mind of Luke and I sitting in an empty kiddie pool in our backyard, reading books and laughing that simple wonderful pure, special moment kinda laugh.

One pix worth 1000 words 🙂

Another thing came to mind too…I think i’ve shared i’m divorced but fortunately Luke’s dad and i have a terrific relationship (at least if you ask me, he might have a different take!) What I haven’t shared is that he’s an amazing lyricist who wooed me during our courtship with a song that to this day remains unfinished …hmmm 🙂  At any rate last Mother’s Day he and his partner wrote an amazing song “Motherhood“. It captured then and even more so now so many of the feelings I’m experiencing and I suspect many of you will relate no matter what your child’s age is .  And, yes have some hankies within reach cause it’s gonna pull at your heartstrings in a really good way.

And, now here he is all grown up, shaving, driving, towering over me, mom and dad no longer the only centers of his universe.  He does still on occasion hug me and tell me how much he appreciates and loves me without prodding nor when he needs money so long as none of his peers are around.  And, though he’ll probably want to disown me for saying this –every nite I still go into his room (if the door’s not closed and he’s facebooking all is buds) to give him a kiss good nite.

I know a lot of parents sorta look forward to their kids leaving .  And, though I won’t necessarily miss being overloaded with his laundry; searching for his bedroom floor since it’s covered in a meritage of clothes, shoes and stuff i prefer remain anonymous (much more pleasant way to describe it and makes me think of wine me not ‘whine’ about it LOL); nor his shouting ‘mom there’s nothinng in this house to eat’… I’m gonna miss Luke BIG time …To quote Agatha Christie  “A mother’s love for her child is like nothing else in the world”. I need not say more…

So exito stage right for moi …i’m done for now… Bird‘s gotta fly and so do i …actually I’m also leaving the nest and flying south but that’s another’s day blog!  Thanks for letting me ramble,  feel free to do so back.  And, here’s the signing pix with all and Dan Brown, Athletic Coach (standing behind me). Proud we all be!! But we miss Coach Aug mucho!!

Go Bucko! Missin' the kiddie pool 🙂

And, thanks H for Luke  and a song that is tatooed on my heart. xo

Spread the glove !

Advertisements

GUY IS I…GO BLUE!

Happy Ides of January! Watching my fave home football team the NY Giants who are leading the game against Green Bay Packers 20-10 at halftime.  Go Blue!! Can’t remember the last time I sat and watched them though I love football and dare I say I throw a mean spiral 🙂 Nope usually if i’m watching TV on a Sunday I’m watching golf since I think I’ve shared my son’s an aspiring PGA golf professional now at the ripe ole age of 17!  But today it’s beer, nachos, buffalo wings and moi as a couch potato daring anyone who wants to try and take control of my remote… NOT happening.  So this is what guys feel like LOL! K g0tta go half time’s over…time to twist off another brewsky, eat unhealthy, lie horizontal and root for Big Blue!  Spread the glove!